Fiat Uno típusok

1983-1995-ig gyártották a Fiat Unot. A 12 év alatt számtalan típus jelent meg. Volt köztük jónéhány "KÜLÖNKIADÁS" is. Mindenesetre a Turbo i.e viszi el a pálmát. Ez a 112 LE-s autó BMW-ket megszégyenítõ gyorsulásra képes, a gyorsulási versenyek egyik sztárja.
Megpróbáltam az összes típust felsorolni, forrásként egy német oldalt vettem alapul.

1983.03
Az Uno-t Giorgio Giugiaro tervezte a 127-es utódjának. 1983-ban jelent meg és ebben az évben el is nyerte az Év autója címet 3 motorral lehetett kapni az Uno-t. Egy 903cc-s 45LE-s motorral egy sohc 1116cc-s 55LE-s motorral és egy soch 1301cc-s 70LE-s motorral. 3 és 5 ajtós verzió létezett. A karosszériának nagyon kedvezo a légellenállása (0.34Cw)
1985.04.
Megjelent a sportos csúcsmodell a Turbo i.e egy 1299cc-s 105LE-s motorral, mint a Peougeot 205 GTI ellenfele. Rövidesen új motor került bele (1301cc). 1987-ben katalizátorral szerelték és ABS-el szerelt típus is volt.
1986.01
Uno Turbó Dízel. Erejét egy 1367cc-s sohc-s turbófeltöltos intercooleres motor adta, amit már ismerhetünk a Ritmóbol is). Ugyanúgy nézett ki külsore mint a turbo ie, csak volt az elso lökhárítón egy pár extra légbeömlo nyílás.
1986.01
UNO 75 S i.e. 1.5 Liter (55 kW/75 PS), G-Kat
1986.03
UNO 45 Fire 1.0 Liter (32 kW/44 PS)
1986.10
UNO 60 Diesel 1.7 Liter dízelmotor (44 kW/60 PS)
1987.01
G-Katalizátoros UNO Turbo i.e. (74 kW/100 PS) - 5 PS kevesebb!
1988.03
Különmodell: Adria: széria: napfénytetõ, színre fújt hûtõrács, tükrök, és lökhárítók
1988.04
UNO 45 S i.e. 1.0 Liter (33 kW/45 PS) és katalizátoros
1989.02
Különmodell: SG és Scala
1989.08
Facelift . Kiadták a második szériát! Elõnyös ráncfelvarrás. Keskenyebb fényszórók, új hûtõmaszk, áramvonalasabb motorháztetõ A módosított orrkiképzésen kívül a mûszerfal és az ülések is változásokon ment át.
1989.10
UNO 75 i.e. 1.5 Liter (55 kW/75 PS), katalizátoros
Új Turbo ie. (74 kW/100 PS), spolierrel, könnyûfém felnivel és speciális belsõtérrel
1990.04
UNO DS 1.7 Liter Dieselmotor (42 kW/58 PS)
1990.09
UNO 1.4 i.e. 1.4 Liter (51 kW/70 PS)
1990.10
Különmodell: Formula: (1990 - 1992) UNO Turbo 1.3 fekete/antratcit színben elektromos ablakemelõvel, üveg napfénytetõvel, központizárral, piros kilincsekkel
1991.02
UNO Selecta 1.5 Liter (55 kW/75 PS) automata váltós
1991.04
UNO 1.1 i.e. 1.1 Liter (37 kW/50 PS)
1991.07
Átdolgozzák a turbo változatot: UNO Turbo Racing néven jelenik meg. 1.4 Liter (82 kW/112 PS)
különmodell Amica:: . Széria halogén fényszórók, sötétített üvegek, színre fújt lökhárító és tükrök
1991.09
Különmodell Crazy: optikai kiegészítõk, autóhifi und alufelni
1992.03
Különmodell Pink Verde: sötétített üvegek , pink és zöld szín
Különmodell Primavera: piros vagy zöld/kék szín
Különmodell Top Class: széria: metálfény, bõrülések, központizár, riasztó, elektromos ablakemelõ
1992.08
Különmodell Eleganza: metálfény és üveg napfénytetõ
1993.01
Különmodell Start: krómozott felnivel és speciális ülésekkel
1993.03
Különmodell Hobby: szériatartozék: fekete tetõcsomagtartó, osztott ülések és napfénytetõ
Különmodell Suite: metálfény, ködfényszóró, bõrülés és bõrkormány
1993.09
Megjelent a Fiat Punto, hogy leváltsa az UNO-t
1995
Leállítják a Fiat Uno gyártását (Olaszországban)
Napjainkban is gyártanak még UNO-t Lengyelországban, Indiában, Brazíliában .