Megújult FiatUnoClub: Fiat Uno Történelem

Fiat Uno Történelem


A Uno típusai
1983-2004-ig gyártották a Fiat Unot. A 21 év alatt számtalan típus jelent meg.
1983. március Az Uno-t Giorgio Giugiaro tervezte a 127-es utódjának. 1983-ban jelent meg és ebben az évben el is nyerte az Év autója címet 3 motorral lehetett kapni az Uno-t. Egy 903cc-s 45LE-s motorral egy sohc 1116cc-s 55LE-s motorral és egy soch 1301cc-s 70LE-s motorral. 3 és 5 ajtós verzió létezett. A karosszériának nagyon kedvezo a légellenállása (0.34Cw)
1985. április Megjelent a sportos csúcsmodell a Turbo i.e egy 1299cc-s 105LE-s motorral, mint a Peougeot 205 GTI ellenfele. Rövidesen új motor került bele (1301cc). 1987-ben katalizátorral szerelték és ABS-el szerelt típus is volt.
1986. január Uno Turbó Dízel. Erejét egy 1367cc-s sohc-s turbófeltöltos intercooleres motor adta, (amit már ismerhetünk a Ritmóbol is).
1986. január UNO 75 S i.e. 1.5 Liter (55 kW/75 PS), G-Kat
1986. március UNO 45 Fire 1.0 Liter (32 kW/44 PS)
1986. október UNO 60 Diesel 1.7 Liter dízelmotor (44 kW/60 PS)
1987. január G-Katalizátoros UNO Turbo i.e. (74 kW/100 PS)
1988. március Különmodell: Adria: széria: napfénytetõ, színre fújt hûtõrács, tükrök, és lökhárítók
1988. április UNO 45 S i.e. 1.0 Liter (33 kW/45 PS) és katalizátoros
1989. február Különmodell: SG és Scala
1989. augusztus Facelift . Kiadták a második szériát! Elõnyös ráncfelvarrás. Keskenyebb fényszórók, új hûtõmaszk, áramvonalasabb motorháztetõ A módosított orrkiképzésen kívül a mûszerfal és az ülések is változásokon ment át.
1989. október UNO 75 i.e. 1.5 Liter (55 kW/75 PS), katalizátoros
Új Turbo ie. (74 kW/100 PS), spolierrel, könnyûfém felnivel és speciális belsõtérrel
1990. április UNO DS 1.7 Liter Dieselmotor (42 kW/58 PS)
1990. szeptember UNO 1.4 i.e. 1.4 Liter (51 kW/70 PS)
1990. október Különmodell: Formula: (1990 - 1992) UNO Turbo 1.3 fekete/antratcit színben elektromos ablakemelõvel, üveg napfénytetõvel, központizárral, piros kilincsekkel
1991. február UNO Selecta 1.5 Liter (55 kW/75 PS) automata váltós
1991. április UNO 1.1 i.e. 1.1 Liter (37 kW/50 PS)
1991. július Átdolgozzák a turbo változatot: UNO Turbo Racing néven jelenik meg. 1.4 Liter (82 kW/112 PS)
különmodell Amica:: . Széria halogén fényszórók, sötétített üvegek, színre fújt lökhárító és tükrök
1991. szeptember Különmodell Crazy: optikai kiegészítõk, autóhifi és alufelni
1992. március Különmodell Pink Verde: sötétített üvegek , pink és zöld szín
Különmodell Primavera: piros vagy zöld/kék szín
Különmodell Top Class: széria: metálfény, bõrülések, központizár, riasztó, elektromos ablakemelõ
1992. augusztus Különmodell Eleganza: metálfény és üveg napfénytetõ
1993. január Különmodell Start: krómozott felnivel és speciális ülésekkel
1993. március Különmodell Hobby: szériatartozék: fekete tetõcsomagtartó, osztott ülések és napfénytetõ
Különmodell Suite: metálfény, ködfényszóró, bõrülés és bõrkormány
1993. szeptember Megjelent a Fiat Punto, hogy leváltsa az UNO-t
1995. június Leállítják a Fiat Uno gyártását (Olaszországban)
Napjainkban is gyártanak még UNO-t Lengyelországban (2004-ig), Indiában, Brazíliában (napjainkig) .
Leírás : By Grachow